woensdag 2 maart 2011

Bloementuin. Flowergarden.

Ik ben begonnen met het doorpitten. Joepie. Maar ik ben er toch nog niet uit hoe ik het precies zal doen. Suf hè.

I started quilting, finaly. But I'm not yet sure how. Silly isn't it.
Detail, het moeten een soort golven worden. Traditional Baptist Fans. Maar de template die ik gemaakt heb is geloof ik niet helemaal goed. Eerst nog maar eens nakijken.

Detail, it should be tradtional Baptist Fans but I don't think the template I made is very accurat. Better check that out first.
 Ik heb ook nog gesponnen, dit is baby kameel/zijde getwijnd met 16 linnen. Maar het linnen is gekrompen dus ik heb allemaal lusjes!

I also spun a little, this is baby camel/silk twined with 16 linen. But the linen schrunk! I have loops.

Lusjes.                 Loops.

Maar ach, wie weet hoe leuk dit opbreit. :-)

But who knows how lovely it'll look when knitted :-)

Morgen ga ik heerlijk op mijn gemakje bij de andere bloemenmeisjes kijken.

Tomorrow I'll look around at all those other flowergardens.

12 opmerkingen:

Birdie zei

Your hexie garden is very unique, nice colours.
Can't wait to see what you knit with your yarn. I have a spinning wheel but have not had much success with spinning. Will have to give it a try in the future. I have a huge bag of mohair/wool roving I had blended when I had 2 Angora goats. Probably not the best to learn with.

Nata zei

Dein Flowergarden sieht toll aus! Ich mag die Farben!
Zeig unbedingt genau wie du quiltest, ich habe das nämlich noch nie gemacht und muss abgucken :o) Kannst du auch mal die Rückseite zeigen??

Liebe Grüße,
Renata

annemieke zei

Prachtig, heel anders dan wat je op andere blogs tegenkomt. Uniek.

Jeanette zei

Your garden is progressing well. Very nice. Hugs,

Judy zei

I love your flower garden colors! They remind me of the lovely quilts that I saw when we lived in Japan.

Your yarn would make a wonderful scarf with those interesting loops. I'm looking forward to seeing what you create with it.

Greetings from Idaho,
Judy

Karen zei

I think that is the hardest part, deciding how to quilt it. But, I do like the sounds of Baptist Fan. And, I like what you spun, it is heavenly.

Unknown zei

I really like the fabrics you chose for the flowers. They are very different from what is normally seen!

Wendy zei

It must feel good to be able to start the quilting process. I haven't yet decided how I will quilt mine. Luckily, I'm not to that point yet. Good luck with the rest of your quilting!

Marieke zei

Je bent al wel begonnen, maar weet nog niet precies hoe? Grappig, is dat, of niet? Veel plezier met quilten: daar wordt je bloemenlap pas een echte deken van!

Renate Bischoff zei

That looks beautiful! Es sieht so edel aus! (Sorry, I didn't know it in english) :-))

Mascha zei

Je kan al beginnen met quilten.
Ik ben jaloers.
Veel plezier.
Groetjes Mascha

Corrieneeltje zei

Tjonge wat zou ik schrikken als mijn prachtige garen ineens zoveel lusjes zou vertonen, maar hieruit blijkt weer jouw creatieve geest en zie jij de mogelijkheden, ben benieuwd hoe het gaat worden als je ermee breit! Prachtige bloemen maak je van die Japanse stoffen. Het is niet voor niets dat je dan ook naar Japanse schrijvers grijpt om te lezen, heerlijk dat je zo'n geweldige boekhandel hebt. Wat valt er toch veel te genieten hè Marion! Ik mail je echt nog terug hoor, wilde zo graag weer eens een rondje bloggen!