maandag 6 oktober 2008

spindagen

Goedemorgen allemaal,
Wat een heerlijke dagen heb ik achter de rug. Afgelopen zaterdag was de landelijke spindag maar mijn goede vriendin en ik zijn donderdag al gegaan (en ongeveer 40 anderen met ons). Het was reuze gezellig en we hebben ontzettend gelachen en toch ook nog veel opgestoken.
Omdat het een olympisch jaar is heeft de organisatie bedacht dat wij dan een spinolympiade moesten houden. Kan je het je voorstellen, spinnen met een handschoen aan of geblindoekt en nog veel meer van die gekkigheid. Ons groepje ging natuurlijk voor goud, dat begrijp je. Helaas zijn we nieteens in de boeken opgenomen. Jammerlijk tenonder gegaan. Maar wel gelachen en dat is ook wat waard. Verder heb ik een workshop gevolgd in longdraw spinnen

en zaterdag veel geld uitgegeven op de markt. Dit filmpje komt van de site van Amanda http://www.mandacrafts.co.uk/
Een punniktalfel gezien waarvan de gebruikelijke spijkertjes nu vergroot waren tot deurknoppen. Erg leuk om een sjaal op te punnikken, en nog veel meer. Helaas ben ik vergeten mijn fototoestel mee te nemen want dan hadden jullie kunnen zien hoe een algemene ledenvergadering er bij ons uitziet. Stel je voor; een grote kring met een binnenkring van totaal ongeveer 150 mensen die al spinnend deelnemen aan deze vergadering. Het is dat de voorzitter halverwege ( dit half uur, jawel) nog even zei dat we in vergadering waren anders zou je het niet geloven. Eigenlijk is dit het leukste moment van de dag of in elk geval het meest memorabele.


klik hier.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Marion,
leuk! dit verslagje, en bedankt voor het filmpje onvoorstelbaar zo mooi rustig als die dame daar zit te spinnen, volgend jaar ben ik zeker van de partij. lijkt me superleuk. mooie omgeving ook het was toch in Elspeet? bij Mennorode?
groetjes Giny

Corrieneeltje zei

Wat een paar heerlijke dagen uit Marion, er zijn vele van zulke handwerkdagen en weekends en ik ga er zeker een keer een uitkiezen, het lijkt me zo fijn om een paar dagen samen met andere handwerkliefhebbers van alles te doen en te bekijken waarvan je samen houdt. Wat een idee om een punniktoestel met zulke grote knoppen te bedenken. Nu fijn nagenieten. Groetjes van Corrie

Annie zei

Wat is het leuk om te zien, dat mensen voor wie je het bedacht hebt, net zo genieten van de bedenksels als wij zelf! Een paar dagen na het weekend kreeg ik een mail van iemand, die nog steeds kramp in haar kaken had van het lachen! (Ik vat dat tenminste maar positief op)Er komen binnenkort foto's op de site van de Landelijke spingroep, er wordt al druk geselecteerd! Af en toe kijken dus.