maandag 22 september 2008

opnieuw

Hallo dames en heren,


koeken en peren, sorry maar ik kan dat nog steeds niet laten. Al sinds mijn kindertijd.........


Na wat positieve berichten ga ik voorlopig verder met mijn blogje. Inderdaad Giny, je hebt helemaal gelijk, het is voor mijzelf ook leuk, als een soort naslagwerk.


Hierbij dan een foto van mijn weefgetouwtje opnieuw ingeregen, met een nieuw (lees kleiner) rapport. Weer opnieuw aangebonden en zelfs al een stukje geweven, geen fouten! Grote meid.



Nu nog even afmaken ................................
Gaat niet lukken deze week. Ik heb namelijk een nieuw weefgetouw gekocht en opgehaald. Ja ja, jullie lezen het goed.
Jaren geleden, werkelijk jaren geleden heb ik leren weven. In een buurthuis waar de lesgeefster vaak niet aanwezig was maar wel altijd een kopietje achterliet met wat we moesten doen.
Als beginner heb je daar niet echt heel veel aan dus veel verder dan linnenbinding kwam ik niet. Nu ben ik gelukkig niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen en heb ik het geluk dat ik een IKEA tekening kan lezen en als je dat snapt snap je elke werktekening. ;) toch.
Weven uit een boekje met af en toe een telefoontje of mailtje naar een 'kenner' en ach, ik kom een eind. Maar erg enthousiast werd ik van deze manier van lesgeven niet zo. Nee, weven werd niet echt een hobby. Later in het atelier wel wat gedaan en nog verkocht ook, dus helemaal stil gezeten heb ik nu ook weer niet.

Maar toen, gestopt met werken, eerst nog van alles doen 'wat je steeds nog wilde doen' en toen niets meer. Toch dat getouw wat er nog steeds staat. De rest heb ik laatst beschreven toen ik vol enthousiasme ineens placemats in zomer en winter ging weven.


En sinds die tijd (eigenlijk al iets langer) denk ik aan een voddekleedje in mijn keuken......... Op mijn Louetje is dat niet echt te doen en daarom keek ik met enige regelmaat op marktplaats of er niet een leuk Glimakraatje voorbij kwam. En ja hoor, het was dan wel een leuk Varpapuutje maar een nichtje van het Glimakraatje. Prijs leuk en afgelopen zaterdag opgehaald.
Als een kind zo blij. Maar, in mijn hobbykamer geen ruimte natuurlijk. Dus 8 vuilniszakken en drie uur verder heb ik nu wel ruimte. Komend weekend gaan we hem\haar in elkaar zetten en ik ga deze week al eens rondkijken hoe ik dan eigenlijk zo'n voddekleed moet aanpakken. Ik heb er reuze zin in.


De grootste grap in deze vind ik eigenlijk dat ik eindelijk weven leuk ben gaan vinden nu ik niet meer werk, maar dat ik woensdag in mijn nieuwe baantje begin ;)
Echt waar. Maar allemaal leuk en ik heb overal zin in.


Nog zin in een mooi plaatje,
en nog veel meer ideeen.....................
Groetjes en tot de volgende keer.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Spannend zo'n nieuwe start! Veel plezier ermee. Ik ga je blog volgen, hoor!

Anoniem zei

Nou ja, Marion een varpapuu, dat is die van mij ook! heb jij dan dat tafelgetouw van 60 cm breed gekocht? dan is het dezelfde als ik heb. dus daar zou ik vodden op kunnen weven? dat vind ik toch zo leuk!!
Ook leuk is dat ik Mieke Noor weer tegenkom hier, die ken ik nog van een forum.
Veel plezier met je nieuwe speeltje alhoewel ik je oude speeltje ook supermooi vind, ik hoop echt dat ik voor zoiets nog een keer de ruimte heb.
groetjes Giny

Corrieneeltje zei

Marion, op een of andere manier is het me ontgaan dat je met je weblog had willen stoppen, gelukkig maar, nu lees ik meteen het goede bericht dat je blijft bloggen.
Ik had zelf een maand bijna niet geblogd vanwege de drukke zomerperiode, maar ik was ook een beetje leeg wat het bloggen betreft. Die pauze heeft me goed gedaan en weet je wat ik nu las? Je kunt een boek laten maken van je weblog. Ik geloof dat het ook via Google kan, maar Web-log gaat er waarschijnlijk ook mee beginnen. Dat lijkt me toch wel heel erg leuk! Dan hebben we een écht naslagwerk. over een tiental jaren kunnen we onze eigen boeken lezen.
Maar wat een mooie aankoop heb je gedaan. Ik moest wel even grinniken, een heel weefgetouw kopen en een grote opruimactie organiseren om dat te kunnen plaatsen voor een VODDENKLEEDJE!!! (^_^) hi,hi,hi! Maar er volgt zeker meer moois denk ik.