dinsdag 7 juni 2011

En ik weef nog steeds..... And still weaving.....

Dit is de vijfde sjaal die ik de laatste paar weken heb geweven. Alle vijf uit mijn voorraad sokkenwol....... alsof er niets uit gegaan is :-)
Inmiddels heb ik uitgevogeld hoe ik de flotteringen bij de overgang van kleur en inslagwijze mooier kan weven. (dit stukje heb ik uitgehaald en opnieuw gedaan)
Ik weef nu met de laatste grijze inslagdraad het patroon (in dit geval linnenbinding) van het terrakleurige deel én ik let op wélke linnenbinding ik maak, 1+3 of 2+4 want de langste flottering moet onder deze inslag door gaan. En natuurlijk doe ik dit aan het begin van het grijze stuk weer.
Blij als blik.
Hierna ga ik er nog één weven, en dan heb ik een schijnpatroon op het oog, ook nog nooit gedaan.
This is the fifth scarf I've woven lately, all from sock yarn from my stash. But my stash doesn't seem to diminish :-)
I now know how to avoid the floats, those at the change of colour and treadling.
The last pick (and the first) of the gray yarn I weave in the pattern of the Terra coloured part, plain weave in this case and I take care to make the right one, 1+3 or 2+4 so that the longest floats goes under that plainweave pick.
I wove back this part and did it again and it turned out great.
Happy as can be.
The next one will be woven with sock yarn again but I think about colour and weave as the pattern. I've never woven colour and weave before..........

7 opmerkingen:

Thea zei

Hay Marion

Wat ga je weer leuke dingen maken.
Super
Je heb het er druk van.
Zeker goed uitgerust met je vakantie?

Gr thea

Gjeani zei

Mooi he, wat je met sokkenwol al niet kunt doen! Zelf ben ik nu aan het breien en spinnen, moet nodig weer gaan weven...

farbenfaden zei

Nice idea, please show it us, if it is finished.
lg
Claudia

Weavingfun zei

Ha Marion, ja leuk he met sokkenwol weven. Mooi die keper met dat stuk linnenbinding er tussen. Goed dat je uitgevogeld hebt hoe je de overgang het mooiste krijgt. Het lijkt ook of ik zie, dat je zwevende zelfkantdraden hebt gebruikt?
Ik ben op dit moment met zomer en winter bezig. Is net van het getouw af. Morgen wil je details fotograferen en die op het blog tonen, ivm met het effect van slechts kleine veranderingen in de linnenbinding kleur. Wordt dus vervolgd.
We 'spreken' elkaar wel weer eens per blogreactie. Groet.

Simone de Klerk zei

Knap werk, als altijd. Mooi, die kleurenovergang. En, als altijd, het klinkt ingewikkeld ;o)

Judy zei

I love the soft color changes and then the weaving pattern that is emerging. Weaving is so interesting, isn't it? I can relate to the stash that never goes down ;-)

Hello from sunny(finally!) Idaho,
Judy

Jody zei

You make sock yarn look very good! I luv your weaving :-) I know it is so much faster than knitting.