dinsdag 22 december 2009

Edelsmeden

Zoals ik al eerder schreef volg ik een cursus edelsmeden in de stad waar ik woon. En dat vind ik dus echt heel erg leuk. Je snapt natuurlijk vast al wat er aan zit te komen...... Mijn 'naaimachine hoek' is wat veranderd. De machine gebruik ik nog steeds wel want als ik een broek wil zal ik die moeten maken (ik ben namelijk 'iets' kleiner dan de gemiddelde nederlander) Maar ik liet die machine altijd op zijn plekje staan, wel zo gemakkelijk en beter voor het ding dacht ik dan. Nu staat mijn dierbare Pfaffje onder de tafel, met haar vriendje de Locker ernaast. Op mijn werkblad liggen nu wat gereedschapjes klaar voor gebruik, onder andere een zaagplankje en een 'dremel'. Op de foto nog een zaagje, veiligheidsbril, houten plankje, vlaktasje en de groene mat. Net nog een klein beetje in beeld zie je de bekende Ikea ladenkastjes. Daarin ook nog wat spulletjes als tangen, schuurpapier en meer van dat soort spul. Mijn tafel moet redelijk leeg blijven want het moet heel snel weer een naaitafel kunnen worden. Ik heb het al uitgeprobeerd, drie broeken verder kan ik zeggen dat dit prima werkt.
Neeeeeee, dit is geen goud maar gewoon messing. Ik ben nog een super beginner en werk nog niet eens met zilver hihi. Deze vogel komt uit mijn stempel assortiment die ik inmiddels via Karin van de Stempelstudio heb opgebouwd. Stempelen, scannen, vergroten en op stickerpapier printen,plakken en zagen maar. Straks nog fresen, vijlen, schuren, nog meer zagen, vijlen, schuren, solderen, afkoken, weer vijlen, schuren, polijsten en steentjes plakken ( ik kan nog niet steentjes zetten vandaar deze oplossing) Ik vind het namelijk erg leuk om een sieraad te bedenken met de mogelijkheden die ik heb, ik weet er nog wel..........veel. Maar hier ben ik nog wel even mee bezig, wordt vervolgd zal ik maar zeggen.
En ja, ik textiel ook nog. Het weefwerk is af maar daar komt later wat over, je snapt dan ook wel waarom en mijn breiwerken (de sok en het vestje van de wolletjes uit het vorige blogje) liggen even opzij. Ik ben namelijk uit de adventskalender van Drops de kerstpannelappen als tussendoortje aan het breien. Garen en naalden bij Finlandia uit Bergen vandaan en ja hoor, ik vermaak me prima. Ik heb wel een wat warmere rood en creme gekozen, vind ik gewoon mooier.
Dan wens ik iedereen een heel gezellig kerstfeest en een heel mooi 2010 toe.
Ik hoop dat iedereen die dit blogje af en toe leest (en voor iedereen die dit niet leest natuurlijk ook) dat de wereld een beetje mooier zal worden het komende jaar. De mensen moeten eigenlijk meer gaan handwerken en met de hand werken want mijn ervaring is toch wel dat deze mensen wat meer geduld hebben en wat meer vergevingsgezind zijn (ze moeten wel ;) )
Heel veel liefs, Marion.

4 opmerkingen:

Karin zei

Hoi Zus,

Je atelier wordt steeds spannender....
Bij mij staat mijn studio'tje helemaal volgepropt met papier, stempels en inkt. Maar bij jou zie je steeds wat anders. In de ene hoek weefspullen, even omdraaien en je bent in stempelland, weer een stukje verder wolletjes en sjaaltjes...en nu weer een edelsmeed-hoekje!
Heerlijk toch?!
Groetjes, Karin

Marion B. zei

Zeg dat wel,

leuk je hier te 'spreken' we moeten snel weer eens stempelen, voor de beurs in februari in Rijswijk vind je ook niet?

Groetjes.

Wilma zei

Ook voor jou en je dierbaren wens ik het beste toe voor 2010! Vrede en verdraagzaamheid voor de hele wereld, maar ik ben bang dat degenen die dat nodig hebben, deze reactie niet lezen...! Je had het er laatst al over dat je ging "smeden" en ik vind het leuk om in je "keuken" mee te mogen kijken. Wat heb je er een mooie ruimte voor. Ook je werkstuk voor je broer in je vorige bericht vind ik erg goed gelukt!

Corrieneeltje zei

Aaaah wat een mooi vogeltje ben je aan het maken, wat lijkt me dát een leuke cursus Marion.
Je bent druk met van alles dus het is toch helemaal niet erg als het naaimachientje een beetje rust krijgt, nu jij nog?! Fijne feestdagen gewenst Marion!