woensdag 9 december 2009

breiwerkjes

Niet echt het breiwerk waar ik het in het vorige blogje over had maar wel ontzettend mooi.In het nieuwe Verena breiblad zag ik toch wel heel wat staan wat ik mooi vond en tsja, dan woon ik vrij dicht bij Bergen en dus Finlandia. En wat is dat dan verleidelijk. Dus gisteren gewoon op de fiets gestapt en daar mooi garen uitgezocht. Het kleurverloop garen heeft wat weg van het Noro garen maar is van Drops en dus ook veel voordeliger, hiephoi. Het is gelukkig wel echt een beetje anders hoor anders zou een mens nooit meer dat Noro garen kopen.
Het was prachtig weer om een fietstochtje te maken. De vlotbrug ligt er voor onderhoud uit dus mocht ik met het pondje over. Het voelt dan even of je op de Titanic staat. Gelukkig ben je al aan de overkant voordat je het woord Titanic uitgesproken hebt, dus zijn we niet gezonken.
Ik ben weg van die gekleurde bolletjes wol, alleen alleeen alleeen, moet ik vandaag terug want ik heb niet de juiste breipen! Ben je dan een suffie of niet.
Dan toch ook maar de foto van het breiwerkje waar ik het in het vorige logje wel over had. Vol trots toon ik u......
Sokken! Maar wat voor sokken. Een ajourpatroontje heb ik wel meer gemaakt maar dit soort breien zelden. Ik vond het patroon in het Verena, in 80 sokken de wereld rond, erg lastig en heb het op de compu uitgewerkt, veel werk maar de moeite waard. Ik kan het nu gemakkelijk afstrepen om bij te houden waar ik ben.

Wat jullie nooit zullen geloven, ik geloof het zelf nauwelijks, mijn kerstkaarten zijn klaar!!!!!!! Nu nog op tijd op de bus doen dan heeft iedereen die kaart eens voor oudjaarsdag (sorry voor al die andere jaren hihi)

En ik kreeg gisteren een prachtige handgeweven sjaal opgestuurd, ik doe met een uitwisselings project mee, maar die foto komt later. Ik vind dat ik een leuk dagje achter de rug heb.

En dan nu, koffie!

1 opmerking:

giny zei

Hoi Marion,
mooie wol heb je gekocht, ben benieuwd wat het gaat worden.