vrijdag 16 januari 2009

lente

Het is natuurlijk nog lang geen lente maar ik heb schattige blauwe druifjes en een hyacint van een vriendin gekregen, als dat geen aankondiging van de lente is. (en ontzettend lief van die vriendin).

Maar toch was ik de afgelopen tijd met iets heel winters bezig, nee niet zoals half nederland geschaatst maar ik heb enkelwarmers voor mijn moeder gebreid. Zij zit met de benen vooruit in een booster, gewoon omdat dat niet anders kan en dan krijg je toch wel een heel koud stukje been tussen je schoen en daar waar je broekspijp ophoud. Heel erg koud, vandaar. Het patroon staat in een spin-off van vorig jaar of zo dus ik ging het nieuwe jaar breiend in.Het kantje valt, heel schattig, net over de schoen. Hmm, zelfs met jeans toch een beetje vrouwelijk staat er in het tijdschrift.

Ook ben ik een babydekentje aan het breien. prachtige merino van Drops en op zo'n fraaie knitpicks rondbreinaald. Alles bij Finlandia in Bergen gekocht. Ik woon zo ongeveer om de hoek maar ik heb toch gebruik gemaakt van de postorder. Wat een service. Heerlijk gemakkelijk.

Tussendoor spin ik ook nog op mijn nieuwe spinapparaat, kan het toch niet echt een spinnewiel noemen, maar dat is, voor u luisteraars, wat saai. Ik ben namelijk proefjes zijde aan het spinnen. Als al die proefjes klaar zijn zal ik er een foto van maken. Het weven staat even op een laag pitje. Die ramp ketting weeft inderdaad als een ramp, maar dat enkele draadje dat ik weef wordt wel erg mooi al zeg ik het zelf. Maar daarover later meer.

Nu zoonlief uit bed zien te krijgen en strakjes op naar de bijeenkomst van onze weefkring.

5 opmerkingen:

Corrieneeltje zei

Wat heerlijk zijn die voorjaarsbloemen weer hè Marion.
Dan haal je de lente toch heel dichtbij. Ik zag al sneeuwklokjes in een tuin.
Ik vind die enkelwarmers echt een geweldig goede oplossing voor je moeder, lijkt me een gat in de markt en jij hebt wel erg mooie gemaakt zeg!
Je babydekentje vind ik schitterend, de kleur de fijnheid en het mnotiefje, heel erg mooi!

Anoniem zei

Ohhh heb je zo een set van die rondbreinaalden gekocht.....die wil ik op de volgende spinochtend wel eens zien.
Erg leuk geworden die enkelwarrmers zal ze veel profijt van hebben. Ze zijn niet alleen nuttig maar ook nog eens leuk.

Anoniem zei

Hallo Marion,
Leuk te lezen dat jouw hyacint het ook doet.De enkelwarmers voor je moeder zijn prachtig geworden. Het is weer koud weer, dus ze zal er veel plezier van hebben. Al die vorst komt door de stand van de planeten, is me verteld. Van mij mogen die planeten een zetje krijgen....de warme kant op graag.
Groetjes jo-Anna

Anoniem zei

Wat een beeldige enkelwarmers! Ik heb me geabonneerd op de Spin Off,al een poos geleden, maar nog steeds niets ontvangen, ik ben erg benieuwd.Ik was gisteren bij Ribbels, ook zo'n snoepwinkel, heb eeb streng wol voor een muts gekocht, want het was zo ijzig koud. Mooie smoes voor een beeldige streng wol! Ik ga geloof ik ook maar eens op pad voor een potje voorjaarsbloemen, zijn hier wel langs de kant van de weg tekoop in de polder. Ik ben al blij dat het zonnetje weer eens schijnt!

Anoniem zei

Heb zojuist een weekendje Parijs gewonnen . Ik heb de tckets en de reservatie al binnen. Als je ook wil winnen gewoon aanmelden op hun nieuwsbrief.
[url=http://www.vakantiestart.info]
vakantiestart[/url]