zondag 2 januari 2022

Handgeverfde zijden pongé sjaals

Update! De sjaal rechts op de foto is verkocht.

Jaaaaaren geleden heb ik honderden van dit soort sjaals geverfd. En allerhande verschillende technieken gebruikt. Heelijk werk was dat, maar wel werk. En dat stopte op een bepaald moment.

Nu zoveel jaren later is het echt liefhebberij. Het materiaal is ongelofelijk veel duurder geworden, daar schrok ik best van, maar het bloed kruipt.....  :-)

Twee groene pongé 5 sjaals van 180x45 cm.


De zijden pongé 5 sjaals koop ik ongeverfd in, ze zijn dan al gezoomd. Eigenlijk als
een nieuw canvas om te beschilderen en dat doe ik dan ook.

Hiervoor gebruik ik Dupont verf, een prachtige verf voor zijde en wol. Met penselen of zo uit het pipet kleur ik de zijde. 
Zulke prachtige kleuren en zo'n prachtige glans van de zijde, ik krijg er nooit genoeg van.
Hier heb ik groene tinten gebruikt en bij de sjaal rechts op de foto ook nog een beetje blauw.
Die blauwe verf is een andere verfsoort en maakt de stof hier en daar ietwat strijver, maar dat maakt het wel extra leuk als je hem omdoet.

Ook deze sjaals zijn te koop en kosten E29,50 per stuk.
Voor meer informatie kan je altijd even contact opnemen.


Geen opmerkingen: