donderdag 23 juni 2016

Schilderen. Painting.

Nou ja schilderen.....
Een beetje, en daarna vooral de lol van het tekenen van de koppen.
Die ontstaan vanzelf. Geen plan, gewoon beginnen met een oog of een mond of wat dan ook.
En dan heb ik ineens een kop op mijn doekje staan.
De achtergrond is oa met acrylverf gedaan, het tekenen met een potlood van Stabilo All 8046 zwart.
Een soort aquarel achtig potlood. Verder heb ik danig gebruik gemaakt van een met water vulbaar penseeltje en, geloof het of niet, baby lotion doekjes :-)
Dit alles geleerd tijdens de workshop van Mandy van Goeije. klik hier voor de link.

Ik heb echt plezier gehad toen ik deze koppen maakte.
 Well, painting........
A little painting and then the real fun, drawing the faces.
They just appear on my canvas. No planning just start with an eye, a mouth or whatever.
I used acrylic paint (among other things) for the background and draw with a pencil, Stabilo All 8046 black. Sort of a aquarelleble pencil.
I also used a water filled brush and belief it or not, baby whipes :-)
I learned all of this from Mandy van Goeije. Click here for the link.

I really had fun making these faces.

2 opmerkingen:

sosolobi zei

Vooral de onderste kop is fantastisch. Ben er weg van!!

Judy zei

Wow, those are really quite wonderful! I love the detail and the expressive faces. It looks rather daunting, I must admit, and I'm amazed at the new direction that you're going. Enjoy your painting!