maandag 4 februari 2019

Tekenen, schilderen en weven.

Omdat harp spelen steeds lastiger gaat besteed ik steeds meer tijd aan tekenen, schilderen, lezen en weven.
Ja echt, ik weef zo langzamerhand steeds meer.
Mijn getouw David 70 (Louet) staat in de woonkamer en ik ben blij.
Op dit moment weef ik weer keukendoeken, vind ik gewoon erg leuk om te doen.
Deze keer niet met cotoline 22/2 maar 33/3. Iets dunner garen inderdaad.
Weeft net als de 'gewone' cottoline heerlijk.
Het patroon is Fins maar ach, daar komt een beetje weefster meestal wel uit :-)


Deze foto komt van de Finse website, van mijn eigen werk zal ik nog een foto maken.

Ik gebruik andere kleuren, ander materiaal maar dat is allemaal vrij eenvoudig om te rekenen naar de maten die je zelf wilt weven.

Over het tekenen en schilderen kan ik kort zijn; oefenen!
Ik heb een heerlijke foto van hoe ik een kopje (rechts) vier jaar geleden schilderde, ik was net begonnen met tekenen en schilderen, en een foto mijn laatste kop, Pablo Picasso (links). De rechter/oude met acrylverf, de links/laatste met olieverf.

Hierna begon ik aan een nieuw kopje...... hopeloos geworden. Ik heb er zoveel aan gefröbelt dat het uiteindelijk rijp was voor het grijze archief.
Nu op nieuw begonnen met een andere kop, deze vrouw spreekt mij sowieso meer aan dan een leuk toetje van internet geplukt...
De tekening om te oefenen is klaar, zie foto en de tekening staat inmiddels ook op het canvas. Wordt vervolgd.


Zooooooo leuk om te doen, Madeleine Albright tekenen.

Geniet van de leuke dingen en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen: