maandag 26 maart 2012

Het krinkelsjaaltje. The crincle scarf.

Het sjaaltje heeft gedaan wat het moest doen.
Het trekt maximaal in dus het idee van een dunnere, in dit geval enkeldraads, draad met extra twist als inslag doet het.
Maar eigenlijk wil ik meer relief en dus zal ik de binding van mijn weefsel moeten aanpassen. Deze twee sjaaltjes (voor het andere sjaaltje klik hier) zijn in linnenbinding geweven. De volgende wil ik in  een keper weven. Eigenlijk een pellen zonder de partijen te wisselen.
Ik denk dus dat ik weer ga spinnen voor dit project.

The little scarf did what it schould do. 
It crincles to the max so the idea of a thinner, in this case singles yarn, with more twist then usual as weft, does the trick.
But actually I wanted more ................ and so I have to ajust the pattern. These two scarves (for the other one click ) are woven in plain weave but next time I'll weave a twill, a .................
So back to the spinning wheel for this new project.

2 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Ziet er heel mooi uit!! Ik probeer te begrijpen hoe je het nu gaat doen, maar dan moet ik toch echt meer kennis hebben!

Judy zei

That is really cool! I like the idea that you had of using singles with a lot of spin on them. I can do that ;-) Haha. Nice scarf!!
Enjoy your day,
Judy