maandag 4 oktober 2010

Vorige week kwam Corrie op visite en bracht  een tasje vol met heerlijkheden mee. Dit schattige speldenkussentje, geborduurde bramen in een stenen schaaltje geplakt, een plantje in braamkleur en bramenjam. Maar dit plaatje wilde ik jullie echt laten zien, mooi he!
Last week Corrie came for a visit and brought me this  very pretty pincoushion, she embroidered blackbarries and glued it in a baking......? Isn't it lovely.
*
Afgelopen week heb ik ook weer eens heerlijk zitten spinnen. Ik had ooit een zakje met vijf kleurtjes zijde gekocht, ik denk ongeveer 1 meter lont totaal. Daarmee heb ik kleur na kleur zitten spinnen. Er zat nog een rest koraal rode merino wol in mijn vezeltjes bak, dat ga ik ook spinnen en beide draden twijnen. Dan heb ik een fraai kleurverloop, hoop ik! Wordt vervolgd.
Spinning silk. A while ago I bought a small packet with five colours of silk about a meter lont total. I want to ply it with a single of coral read merino wool. I hope to get a nice gradient yarn. To be continued.
*

En toen was de landelijke spindag! Vriendin D. en ik zijn vrijdag al naar Elspeet gegaan en 78 anderen ook. We hebben de middag met elkaar gekletst en gesponnen, de oh's en ah's waren niet van de lucht. Zo leuk om elkaar weer te ontmoeten. Na een heerlijk diner en een gezellige avond kropen we allemaal in ons bedje in die zalige bedden van het hotel. De volgende morgen was de 'landelijke spindag' zelf en waren we met 172 mensen daar. We hebben op verzoek van één van ons 1 minuutje onze mond gehouden (kan je het je voorstellen, 172 kakelende kippen die stil zijn) om eens te luisteren naar die 172 spinnewielen. Genieten.
Het programma, erg leuk trouwens, eindigde zoals altijd met de leveranciersmarkt. En of we niets in huis hebben vlogen we allemaal naar die zaaltjes om ons arm te kopen :-) Dit is mijn opbrengst. Het rode is een klein bolletje zijde met twee bolletjes mohair in dezelfde kleuren geverfd, de rest is wol. Om op te eten, nietwaar.
And then there was our annual spinning event! My friend D. and I went to Elspeet Friday and so did 78 others. All afternoon we talked, spun and had so much fun meeting each other again. After a great diner and a lovely evening we went to our rooms. Saturday morning more people arrived and at ten o'clock about 172 people were spinning and listening to our chairlady speaking. It was a day to remember. So many friends to meet and people to talk to. Our annual General meeting of members (I don't know the right word but you understand, I hope) only took 20 minutes! we rather spin hihi. 
We all stoped talking when someone wanted to hear the wheels 'talk'. Can you imagine, 172 people being silent for a whole minute.....but the sound of those spinning wheels was fantastic. 
The day ended, as always, with the suppliers market. And like we don't have any fibers at home to spin we all took a run to the room where all that took place. This is what I bought.
The small red ball is silk and the two bigger ones mohair. Lovely to spin together. And more wool, ofcourse! :-)
*
Vandaag begint het gewone leven weer, bedden opmaken, sporten en boodschappen doen......... en als alles klaar is heb ik gelukkig nog genoeg ander werk te doen, spinnen, breien, weven, edelsmeden, brood bakken...........

And now my normal life goes on. Making the beds, going to the gym, groceries.......and when all is done I have a lot of other things to do, like spining, knitting, weaving, silversmitting, baking bread....... 

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Das spinntreffen war sicher wunderbar und es ist immer herrlich solche schätze mit nach hause zu nehmen. Ich bin neugierig wie das seidengarn wird.
liebe grüße Patricia

Simone de Klerk zei

Wat leuk, zo'n bramen thema als cadeaus! Prachtige kleuren, dat borduurwerkje!
Wat zul jij een leuke dag gehad hebben, tussen al die 'spinsters'.
EN je schatten - heel mooi!
Geniet van al je hobbies, na de dagelijkse bezigheden. Jij zult je nooit vervelen!

Wilma zei

Dat cadeautje is inderdaad geweldig! Heel lief! Jij hebt vast genoten op de spindag! Vooral al die spinnewielen te horen snorren! Ik kan me er wel iets bij voorstellen!

Judy zei

That sounds like a great time, spinning, chatting and eating good food! You brought home some lovely fiber to spin. I'm looking forward to seeing what you make with it!

Enjoy your day, Judy

Corrieneeltje zei

Ha,ha,ha, ik wist niet dat je ook zijde lustte Marion! Wat leuk om het frambozenkussentje hier te zien, ik moet nodig zelf een logje schrijven. Het was zó gezellig bij je!
En weet je ... ik heb me meteen opgegeven bij de sportschool en ben al een keer geweest! Was heel erg leuk. Dank voor de tip en wat hebben jullie je heerlijk arm gekocht!

Sharon zei

I have never had that experience where chatter was silenced and only the wheels got to talk. I wish.

Annie zei

Leuk om te lezen over de spindag! Ik was wel heel benieuwd hoe jullie het allemaal hadden en heb er veel aan gedacht.