dinsdag 22 juni 2010

De keukendoeken zijn klaar. The kitchentowels are done.


De doeken hebben alle vier een iets verschillend patroontje, ze zijn ongeveer 53x83 cm. Ik weet het, een beetje vreemde maat maar het houd zo lekker vast in dit maatje vind ik. Het is van cottolin geweven en dat houdt in 60% katoen en 40% linnen. De kleuren; ecru, zwart en middenbruin.
Het was weer erg leuk om te doen moet ik zeggen.
Deze doeken komen ook in de webwinkel maar eerst wil ik ze aan iemand laten zien, dat had ik haar beloofd (ze greep al een keer mis omdat de doeken zo snel verkopen, vandaar) Een volgend plan is misschien wel wit met licht grijs, wit met paas geel en wit met..... weet ik nog niet. Het patroon heb ik ook al ergens gezien. Als het allemaal gaat zoals ik het wil...... dan wordt het wel wat.
Eerst ga ik aan de sjaal die ik op mijn kleine getouwtje heb staan. Deze staat in het tuinhuisje en het mooie weer komt eraan dus ik ga heerlijk in de tuin zitten weven de komende dagen.
Update! Alle vier de doeken zijn inmiddels verkocht.


                                                                              *
The towels all have a slightly different pattern, are about 53x83 cm. I know, a bit strange but I like handeling this size. They are woven from yarn called cottolin, which is 60% cotton and 40% linen. The colours are; ecru, middle brown and black. It was fun weaving them. You can find them in my webshop.
Next plan; kitchen towels white with light grey, white with yellow and white with.......don't know yet.
If it all turns out like I want it to turn out...... things will turn out nice :-)
But first I'll weave a shawl at my little loom in the 'shed' well it is more like a (summerhouse?) small wooden house in our backyard but it is a nice place to weave when rain or shine LOL.
Update! All four towels are sold.

3 opmerkingen:

MA zei

Hi Marion,
what beautiful towels! I love the colours. Well, and of course I love woven things anyways.
Congrats that they are already sold.
Greetings,
Mellie

Avalanche Looms / Susan Johnson zei

I like the size. color and design of your towels. I am also working on towels with linen weft and cotton warp. Cotton and linen together make good towels

Sharon zei

The towels are lovely. I don't think that's a strange size at all. That's just about the same size I like, only mine are in inches~