woensdag 30 juni 2010

Bloemen woensdag. Flowers wednesday.

Vandaag is het weer woensdag dus bloemendag. De afgelopen week ben ik vooral bezig geweest met het knippen van nieuwe bloemen. Het knippen van al die mooie stofjes is altijd leuk. De hartjes zijn van zijde maar dat zie je niet zo goed op de foto's. Na wat verplicht huishoudelijk werk, vind ik niet echt erg hoor, ga ik eerst een kaartje maken voor het blog van zusjelief en daarna..... koffie en quilts. De achtergrond op deze foto is grijs papier. Ik denk namelijk over een grijze achtergrond na, een beetje linnenachtig. Maar op de foto komt dat grijs niet zo over.  Ik heb de bloemen ook even 'aan elkaar' gelegd maar dat staat niet leuk. Heel erg rommelig en je ziet de bloemen er niet meer in terug. Beetje jammer want ik zag het af en toe op een ander blog en ik vond dat heel fraai.

Today is wednesday, flowerday. Last week I've been busy cutting new flowers, with those beautiful fabrics it's no punishment. The centre hexagons are silk fabric, the picture doesn't show that well. After doing some required housekeeping, no I don't realy mind, I have to make a card for my sisters blog and then.....coffee and quilts.
The background in this photo is grey paper. I'm thinking of a grey, like linen, fabric for the background but again the picture doesn't show the colours right, too blue. I layed out the flowers against each other but that was messy. The flowers didn't show at all. To bad, because I've seen some other blogs with the flowers pieced together and I liked that a lot.

Vanmiddag ga ik naar de Rijp, naar Sylka Mode. Ben daar in het verleden ooit geweest voor borduurgaren maar nu ga ik eens kijken wat er zoal aan stofjes is. Vast een soort snoepwinkel voor grote meisjes, hihi.

This afternoon I go to Sylka Mode. A shop where I've been once, ages ago, for embroidery yarn but this time I go for the quilt fabrics. Must be like a candystore fot grown up girls, hihi.

16 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Mooi blommen en leuke kleurtjes.

Groetjes
ines

Gerda Hartman zei

Prachtig zeg. Kan me voorstellen dat ze aan elkaar erg druk zijn. Vond dat bij mezelf ook en heb dus gekozen voor nog een kleurtje ertussen. Veel plezier bij Sylka Mode, daar zou ik ook weleens heen willen.

Anoniem zei

Ha Marion,

dat wordt een quilt met een edele uitstaling. Prachtig hoor.

Sheila zei

Beautiful flowers , I am curious , how was the silk to work with in making these flowers ? I like your choice for the background it goes perfect with your fabrics

Thea zei

Hay Marion

wat leuk al die bloemen, GR thea

Birdie zei

Nice fabric

Judy zei

Very nice flowers!

Karen zei

Beautiful flowers and I like the idea of a grey background. Lovely using silk for the centers.

Simone de Klerk zei

Mooie bloemen! Heb je veel 'snoep' kunnen kopen?

Jossie zei

Jouw bloemen zijn echt prachtig. Ik denk dat een grijzige achtergond heel mooi zal zijn. Daarop komen de bloemen goed tot hun recht.

Anoniem zei

Puuh, you have been very busy! Congrats!
Groetjes Martina

Annie zei

Dat grijze ziet er wel chic uit, vind ik.

Gisele zei

Thank you for your lovely comments Marion, I see you have been bitten by the heaxgon bug too :) LOL Love the fabrics your using for your flowers, they look fabulous!

Vickie zei

Hi Marion! I love the fabric you're using for your flowers! A touch of whimsey! Your garden is growing beautifully!

Crafty Robyn zei

Very nice flowers

Narelle zei

Oh my!
Your flower colours are so gorgeous.