vrijdag 12 juni 2009

enkelwarmers

Vandaag een foto van twee sokken (pardon, enkelwarmers) op een rondbreinaald.
Een tijdje geleden had een van onze mede spinsters een sok op een rondbreinaald mee en zij breide er lustig op los. Dat vond ik dus geweldig en ik herinnerde mij dat ik ook eens iets gelezen had over twee sokken op een rondbreinaald.
Eenmaal thuis ben ik achter de laptop gekropen en heb gesurft dat het een lieve lust was, en gevonden. Veel meer dan dat gevonden natuurlijk maar dat is een ander verhaal.

Een vriendin van mij heeft weer vrienden die vroeger een handwerkwinkel hadden en zo langzamerhand de garens die bij hen thuis lagen wilden opruimen. Laatst had mijn vriendin een 'winkeltje' ingericht en mochten wij ( de spinclub) daar winkelen. Gratis en voor niks! Ik zag donkerbruine sokkenwol liggen en dacht gelijk aan de enkelwarmers die ik voor mijn moeder had gebreid afgelopen winter, en waar ze zo ontzettend veel plezier van heeft gehad, en heb beslag kunnen leggen op twee bolletjes om nog een stelletje voor haar te kunnen maken. Oke, ik kwam thuis met een tas vol bolletjes maar van deze bruine had ik er twee. Een mooi moment om die rondbreinaald die ik tijden geleden al bij Finlandia besteld had te gebruiken. En ziehier het resultaat, tot nu toe.

Ik heb ook een spinwerkje aan de gang maar die foto is niet zo geweldig dus zal ik eerst een nieuwe moeten maken. Het materiaal komt bij de spinners vandaan en is te vinden in haar blog in het berichtje van " April 18, 2009" En dan het kleurtje helemaal links. Mooi he.
Ik ben het inmiddles al aan het twijnen maar dat maakt voor de foto niet uit. Deze komt dus nog.

Mijn weefwerk gaat gestaag door en vandaag zou ik nog een shirtje gaan naaien maar ik heb weinig inspiratie (en zin hihi) maar wel wat nodig dus toch maar aan de gang.
Vanmiddag weer sporten, wat is dat toch heerlijk, ik blijf het leuk vinden. Al bijna (volgende maand) twee jaar ga ik twee keer in de week fitnessen en soms drie keer. Jazeker zolang blog ik al want het staat in dit blogje aangekondigd, het berichtje van 24 juli 2007.

Eerst maar eens de dag beginnen .......... (het is nu 7:04 vandaar)

Geen opmerkingen: