maandag 9 februari 2009

spinnen tot je het niet leuk meer vindt.

Valt wel mee hoor, dat niet leuk vinden maar ik was wel blij dat het klaar was. Ik heb ongeveer 700 gram merino lontwol gesponnen. Eerst geverfd en daarna het spinwerk. Af en toe heb ik wat angelina fiber meegesponnen om hier en daar wat glinsterende breisteken te krijgen. Het is de bedoeling een mouwloos kimono-achtig jasje met kleurverloop te breien. Het garen bestaat uit twee draden.
Alle bollen hebben 1 draad hetzelfde en de tweede draad is bij elke bol anders. Dus de bollen hebben toch iets wat de kleur verbind. Nu is het de bedoeling om dat in kleurverloop te breien. Op een bepaald moment dus;
1 naald kleur A en 4 naalden kleur B
2 naalden kleur A en 3 naalden kleur B,
3 naalden kleur A en 2 naalden kleur B
4 naalden kleur A en 1 naald kleur B.
Ik denk dat ik dan een mooi verloop krijg. Hoewel het me ook erg mooi lijkt om bijvoorbeeld 5 naalden ervoor en later 5 naalden erna ook nog een naald in de contrast kleur te breien.
Maar dat zie ik allemaal nog wel. Ik moet nu eerst een proeflapje breien en het patroon uitrekenen.

Ik ga aan de koffie en daarna misschien beginnen aan mijn streng zijde voor mijn certificaat te spinnen (of toch maar het proeflapje hihi)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw, wat een mooie kleurtjes!! Met wat voor nummer pen kun je dat breien? Volgens mij spin jij prachtig dun.

Anoniem zei

prachtige kleuren Marion, en ik heb met verbazing naar je schitterende geweven sjaal gekeken. zo mooi dun garen heb je gebruikt WOW!!!
ik kom geloof in niet verder dan cottolin......
groetjes Giny

Marion B. zei

MarianneP, deze keer heb ik dikker gesponnen 10 WPI en dat vond ik best moeilijk moet ik zeggen. Het breit wel lekker.
En Giny, ik heb ook altijd met cottoline of iets dergelijks geweven. Altijd 8 draden per cm maar nu voor het eerst met katoen 16/2 en ik moet zeggen; het viel mee. Gewoon doen dus.
Groetjes Marion.