donderdag 18 december 2008

babydekentje

In de laatste aflevering van weavzine staat een babydekentje, om te weven. Ik ben er weg van en aangezien er in de kennissenkring een baby onderweg is ga ik er dus een weven. Nu ben ik niet zo weg van acryl maar bij Finlandia in Bergen werd de sokkenwol van Drops als alternatief gegeven en daar kon ik me helemaal in vinden. Wat een heerlijke winkel trouwens toch. Ik ben alleen nog even aan het puzzelen over hoeveel draden ik op een cm. zal doen en ik kon het natuurlijk niet laten om voor twee dekentjes wol te kopen. De lichte kleur is voor de ketting en de kleurtjes voor de inslag. De ene baby is een jongetje wisten de toekomstige ouders al te vertellen en die andere is voor de baby van wie we dat nog niet weten. Maar de kleurtjes zijn zo lief en het materiaal zo zacht, ik wil er zo graag aan beginnen maar ............................ Eerst moet het doorrijgen af. Het is nog maar een klein stukje, dan nog door het riet en aanbinden en dan mag ik van mezelf de ketting voor de babydekentjes gaan haspelen. Verstandig toch! 't komt met de jaren zou mijn moeder zeggen.

Het breiwerk van de Kusha-Kusha sjaal schiet ook al op en dan nog vilten en dan is die ook klaar. Nog wel even te gaan dus.

Koffie!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Al die draadjes... intrigerende foto!

Corrieneeltje zei

Dat je dat kúnt! Wijs worden uit al die draadjes. Prachtwinkel is het en ik ben benieuwd naar het resultaat Marion, het zal prachtig van kleur worden, dat is zeker, maar hoe precies, daar moet ik nog op wachten.