maandag 5 mei 2008

mooi weer.

Als ik hier zit.............................................

zie ik dit.
En hier heb ik dan gisteren zo ongeveer de hele dag gezeten, mijn lief was in de tuin bezig met van alles en nog wat en ik, ik zat heerlijk te spinnen, voorzag ons af en toe van een hapje en een drankje. Het leven voelde goed. Wel misten we, ondanks de rust, onze zoon. Maar hij vermaakt zich prima in het logeerhuis en dat voelt ook goed, ................. toch wel,................maar toch wel stil.
Een beetje resultaat van dat dagje spinnen heb ik al wel te zien; Het is merino-lont wat ik heb geverfd alleen is de kleur heel erg flets geworden en dat was echt niet de bedoeling. Ik spin het tamelijk dun en ben het aan het navajo twijnen. Dat had ik immers nog nooit gedaan en nu krijg ik een streep effect als ik het ga breien of weven. De dikte is ongeveer 15 WPI. Lekker stoer draadje maar o zo zacht. Ik heb 300 wol geverfd en elke streng (en klos) is ongeveer 50 gram, nog even te gaan dus......


De creatieve route van zondag 27 april was gezellig. Er was de hele dag eigenlijk wel aanloop en daar ben ik wel blij mee want anders duurt zo'n dag wel erg lang.
Wat mij wel opviel was dat er weinig mensen wilden weten hoe het een en ander gedaan moest. Men keek! Een enkeling vroeg gelukkig wel door maar ik vond het wel opvallend. Toch heb ik me kostelijk vermaakt en een flink stuk door kunnen weven.........................
Groetjes en tot de volgende keer.

3 opmerkingen:

Corrieneeltje zei

Hallo Marion, wat leuk om toch iets van de creatieve route te kunnen zien. We hadden wel het plan om te gaan kijken maar helaas is het niet gelukt omdat ik een minder goede dag had (astma). Het is voor ons zo dichtbij en ik had het allemaal zó graag willen zien en ik zou zeker van alles hebben willen vragen. Maar nu kan ik gelukkig wel op de foto's het een en ander zien van je mooie spinnewiel en de tuin en de prachtige wol die je hebt gesponnen. Jammer dat het fletser is geworden dan je had bedoeld, maar voor de kijkers is het gewoon een mooie kleur! Ik voind het toch wel heel speciaal dat je dat helemaal zelf doet!

Anoniem zei

oh, wat een mooie wol heb je gemaakt. Ik heb Navajo twijnen gegoogled, want ik weet niet zo veel van spinnen (ik ben geïnteresseerd in andere handwerkers, daarom kom ik ook regelmatig bij jou langs). Interessant om te lezen, ik krijg nóg meer bewondering voor je!

Anoniem zei

Wat een heerlijk plekje heb je zo.
Kan me voorstellen dat je het rustig thuis had, maar toch ook wel eens lekker zo met zijn tweetjes.
odette