woensdag 28 mei 2008

en andere zaken


Natuurlijk heb ik al die tijd niet stil gezeten, ik heb gelezen (Chaim Potok, Davita's Harp. erg mooi).Ik heb gekookt (asperges, venkel en meer van dat, hmmmmm smullen) en natuurlijk gesponnen. Eerst heb ik de handgeverfde merinowol in porties verdeeld en de gekochte blauwe bamboe ook. Dit heb ik gemengd met de kammen. Gaat niet echt simpel want de bamboe is erg glad en heeft de neiging om in de kam te blijven zitten. Met een beetje valsspelen dwz. de duim van de actieve kam af en toe tegen de tanden van de kam houden zodat ik de bamboe stiekem wat vast hield. Ging prima. Daarna in twee partijen verdeeld en gaan spinnen om te twijnen. 1 klos is klaar, de tweede onderweg. Hierna wil ik beide materialen nog een keer mengen maar dan met de kaarden en zien wat mooier wordt en prettiger werkt.

En die paar mooie dagen laatst heb ik gebruikt om te weven in ons tuinhuisje. Wat een luxe. Maar het getouw staat daar maar even en gaat wel weer naar boven naar mijn heerlijke werkkamer :)
Genoeg gekletst voor vandaag, het is vroeg dus ik moet moederdingen gaan doen en daarna naar de sportschool, ja ja, doe ik nog steeds twee keer in de week. O ja, en daarna een koppie doen bij mijn vriendin. Heelijke dag toch.



3 opmerkingen:

Wayne Allen Sallee zei

Hello from Chicago, USA. I have a friend in South Africa and I practice learning Dutch anytime I can. Take care...

Corrieneeltje zei

Marion, wat heb je weer een prachtige kleuren wol onder handen genomen. Ik snap niets van alle technieken en de termen die daarbij horen, maar ik vind het prachtig om te zien.
Wat een heerlijk tuinhuisje en wat tref je het om met dit mooie weer daar te kunnen werken.
Je maakt trouwens erg mooie foto's, ik hou van detailfoto's. Groetjes van Corrie

Henk-Jan zei

pas op dat je geen last van houtworm krijgt in je tuinhuis !