maandag 28 mei 2007

pinksteren




Afgelopen dagen vooral met koken bezig geweest. We kregen eerste pinksterdag mijn moeder en een tante te gast en dan vind ik het heerlijk om iets gezelligs op tafel te zetten.
daags daarvoor heb ik koekjes en brownies met walnoten gemaakt. niks instant pak, nee gewoon uit het kookboek van nigella lawson (hoe wordt ik een goddelijke huisvrouw) en gewoon met echte chocolade en roomboter. zo klaar en hmmmmmmmmmmmmmmmm heerlijk.

Het pinkster menu:

vooraf, stukje quiche (winkel) met hapje venkelsalade.

hoofdgerecht, lauwwarme bonensalade met een zalige dressing

een zelf gebakken brood met gemarineerde speklapjes (AH)

en als toetje, vanille roomijs(winkel) met aardbeiensaus en slagroom.

-
vooral die aardbeiensaus maken was erg leuk om te doen en de venkelsalade was werkelijk zo simpel en zo lekker........mmmmmmmmmmmmmm.
Dit was voor mijn tante al heel bijzonder en ze heeft zitten smullen.
Je zult begrijpen dat het handwerken even op een laag pitje zat.
Wel af en toe wat geklost want dat kantje moet toch ook af en ach, dat kan 's morgens als iedereen op bed ligt best even.
Heerlijk vind ik dat, 's morgens vroeg als de wereld nog stil is zit ik in het zonnetje iets te doen. Van serieus handwerk tot een suf sudoku puzzeltje of gewoon even helemaal niks.
Komende dagen is onze zoon vrij van school dan zal ik wel aan de sok op de rondbreinaald verder gaan want dan mag (!) ik veel meekijken naar 'zijn' tv filmpjes en ach, een sok lukt dan natuurlijk wel.

Groetjes en tot de volgende keer.

1 opmerking:

odette zei

Ohh lekker brownies....uit een pakje zijn ze lekker maar zelfgemaakt toch echt veeel lekkerder.
Is het kantklossen wat je een aantal blog terug doet (bij nieuwe techniek)???