donderdag 21 augustus 2008

placemats

Hoera ik weef! weer. Na de deceptie van het vorige weefsel ben ik vol goede moed opnieuw begonnen....................... eigenlijk weer verder gegaan.
Het zijn placemats in 'zomer en winter' geworden ( foto komt nog). Ik heb toch een plezier gehad. Na drie verschillende placemats had ik nog wat ketting over en daar heb ik nog lekker mee geknutseld. Extra draden erbij en ja hoor, het werkte.
Een vierkant kleedje met aan vier kanten franje.

Nu ga ik twee kleedjes weven om op de leuningen van de nieuwe bank te leggen. Eigenlijk heel ouderwets maar ik ben er toch wel een beetje zuinig op en ik heb een excuus om weer iets te weven, toch.
Het wordt een zwarte katoenen ketting. Inslag ook met af en toe een baan in een monkabalte rand in een wat glanzendere grijze draad. Misschien hier en daar iets van kleur maar dat moet ik nog bedenken. De achterkant van de zoom in een kleurtje lijkt me leuk, zo'n verborgen maar wel degelijk aanwezig grapje. Als alles lukt begin ik vandaag nog aan het haspelen van de ketting. Hoop ik.

Geen opmerkingen: