maandag 12 juli 2010

Feestjes en sippigheid. Parties and a little sadness.

Mijn nichtje is 18 geworden (en ik 47 :-) dus heb ik voor haar bijpassende oorbellen gemaakt. Zie mijn andere weblog. Daar heb ik een doosje bij gemaakt. Blijft leuk om te doen.

My niece had het 18th birthday (and I had my 47th :-) so I made her earrings, see this blog. So much fun to make a nice giftbox to go with it.
*
Van mijn zusje kreeg ik dit schattige stapeltje stofjes, mooi he.
Ik ben trouwens reuze verwend, kookboeken, servies van PiP, stempels en geld voor het edelsmeden....en heel veel liefde van de mensen om mij heen en dat is toch het allermooiste.
My sister gave me these very nice fabrics for my birthday, beautiful aren't they.
I've been spoiled... I got cookbooks, a crockery set from PiP, rubber stamps, money for my silversmithing and a lot of love from the people around me and that is the best of all.
*
En de sokken van het garen wat ik in de loterij van Claudia had gewonnen zijn ook klaar.
Reuze leuk om te doen vooral ook omdat het van dat speciale garen is (geverfd met natuurlijke verfstoffen)
And the socks I knitted from the yarn I won from Claudia are finished too. I had great fun knitting them, especially because it is such special yarn, she deyed it with natural dyes!
*
En wat is dan de sippigheid?  We hebben de voetbal finale verloren.
Maar morgen zullen we zeggen; We zijn wel de tweede van de wereld geworden. Toch?
And what about the little sadness? We lost the world championship soccer
But tomorrow we'll say; Hey, we did become second of the world. Didn't we?

13 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen heb je veel moois gekregen.
Jammer voor Nederland, maar zoals je zegt, ze zijn wel de tweede van de wereld geworden en dat voor zo een klein landje.
Het is alleen jammer dat de eerste plaats echt gewaardeerd wordt.

Judy zei

Happy birthday!

Nice colors on the fabric-do you have a quilt pattern in mind?

Margreet zei

Gefeliciteerd met je verjaardag! Je hebt mooie kado's gemaakt en leuke stofjes gekregen.

Karen zei

I thought you were going to say the sad news was that you turned 47! LOL. I think that is a good number.

Jossie zei

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat heb je veel leuke dingen gemaakt en gekregen.
Je lief ziet er heel fruitig uit in zijn nieuwe shirt. Helemaal te gek!

quilting Jeannet zei

Wat vind ik je sokken leuk geworden! en ze passen nog wel eg mooi bij het overhemd van je DH in het vorige logje. Ik heb gisteren handgebreide handschoenen gekocht zonder vingers, op een weef en spinmarkt.

groetjes, Jeannet

Quiltpassion.blogspot.com zei

Van harte gefeliciteerd, je hebt mooie dingen gekregen, ook de stofjes zijn prachtig. En je hebt een paar mooie oorbellen gemaakt, ze. Daar zal je nichtje heel blij mee zijn.
Je maakt mooie bloemen in aparte stoffen! Bedankt voor je reactie op mijn weblog.
Groetjes, Cisca

Sandra Henderson zei

HAPPY BIRTHDAY!
I love your socks! so gorgeous! You are SO talented! Still can't get over your husband's lovely shirt.

Sharon zei

Second in the world is nothing to sneeze at. Happy birthday! Your socks are wonderful.

Wilma zei

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat heb je leuke oorbellen voor je nichtje gemaakt. En inderdaad: de liefde van mensen om jou heen is het allermooiste kado wat je je kunt wensen. Maar leuke verwennerijtjes zoals stempels en van die mooie lapjes zijn de slagroom op de taart! Mmmm!

Corrieneeltje zei

Zo heb ik dus ook jouw eigen verjaardag niet opgemerkt door mijn afwezigheid. Heel hartelijk gefeliciteerd Marion! Ook met je nichtje natuurlijk. Geweldig die sokken, zo mooi met de kabeltjes erin en ze waren qua kleur ook helemaal in stijl voor de grote uitdaging van ons elftal.

Annie zei

Een beetje laat, maar ik was er even niet: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Marion Pannekoek zei

Zelf kan ik helemaal niet naaien of andere leuke dingen met stofjes doen.
Maar zo'n mooi stapeltje stofjes maakt me altijd wel heel blij... ben altijd jaloers op degene die er wel mooie dingen van maken!