maandag 2 februari 2015

Tekenen en schilderen

Omdat het spinnen op een laag pitje staat en ik eigenlijk niet meer quilt en brei, was er ruimte voor wat nieuws.
Ik ben gaan art-journalen. Wat dat is?
In mijn geval ben ik een soort dagboekje begonnen waar ik de pagina's kleur geef. Het is niet zo dat ik lappen tekst schrijf maar ik teken, schilder en plak iets over wat ik zeggen wil over die dag of dat  moment of gebeuren. Natuurlijk schrijf ik er vaak ook wat bij, dat dan weer wel.

Gelukkig heb ik een zusje die aardig wat van dit soort dingen weet en kan, voorheen toen ze nog de Stempelstudio had workshops gaf...... dus ik zat 17 november bij haar aan de keukentafel want gelukkig wilde zij mij alle materialen die zij heeft (en dat zijn er veel hihi) onder haar bezielende leiding wel laten uitproberen.

Inmiddels ben ik helemaal blij en naast het spinnen en harpspelen freubel ik wat af met potlood, penseel en plakkwast :-)

Hier een paar voorbeeldjes van mijn ijverige pogingen.

Via een filmpje op YouTube, kan het zo snel niet meer terugvinden.
 
Dit grappige vrouwtje heb ik getekend en geschilderd via een online workshop van Iris, helemaal leuk om te doen en goed verzorgde workshop.

En dit vrouwke heb ik getekend met behulp van het boek; Art journaling van Marieke Blokland.

De spincursus die ik online heb gevolgd van Fibery Goodness ik helemaal klaar, nu nog wachten op mijn 'papiertje' :-)
 
Dat was het weer voor vandaag, ik ga nu sporten, fijne week iedereen.

2 opmerkingen:

Wilma zei

Altijd leuk om eens wat anders te proberen en doen! Zelf ga ik nu 1 x per week naar beeldhouden.Ik wil iets maken met het onderwerp hard en zacht. Steen en vilt. Spannend om met ander materiaal te werken. Veel succes met je tekenwerk, het ziet er spannend uit!

Thea zei

Leuk marion veel plezier ermee.

Groetjes Thea