woensdag 22 mei 2013

Weven en Expositie. Weaving and Exhibition.

Die haastklus van vorige week....
 
The project that needed to be finished in a hurry.....


Catania katoenen geweven sjaaltje.

Cotton handwoven scarf.









Sokkenwol geweven sjaaltje.                                         Sockyarn handwove scarf.
Gisteren kwamen twee cursisten leren weven op de Knittersloom. Ik wilde graag twee voorbeelden hebben van gemakkelijk te verkrijgen materiaal dus vandaar het haakgaren en de sokkenwol.
Na een voorstel rondje en wat algemene informatie gingen we aan de gang. Het getouwtje inrijgen en zo deden ze samen, wel zo gezellig.
Terwijl vriendin 1 aan het weven was leerde vriendin 2 spinnen op de spintol en later draaiden we dat om.
De twee vriendinnen gingen elk naar huis met een geweven lapje afgewerkt met franje.
Ik ben hartstikke trots op ze!
's Avonds kreeg ik nog een mailtje dat ze zelfs in de trein naar huis nog hadden gesponnen.
Zo een dag maakt mij nou echt blij.
Heel suf ben ik vergeten een foto van hun werk te maken.
 
Yesterday two ladies came at my studio to learn how to weave at a knittersloom. I wanted to have two examples with yarn easy to get. Hence my project in hurry.
When we had intoduced ouselves we went to work. Dressing the loom they did together and while friend 1 was weaving friend 2 learned how to spin with a dropspindle and later on the other way around.
The two friends each went home with a woven sample with fringes and all. I am so proud of them!
In the evening they send me an email that the even spun in the train back home.
A day to rember.
But silly enough, I forgot to take a picture of their work.
 
 
Maar nu iets heel anders. Van 25 mei - 1 juni is het de week van de amateurkunst en is er een grote expositie in Nederland en daar doe ik aan mee. Yeah.
Ik heb dan een 'kunstwerk' in mijn keukenraam hangen en een poster erbij zodat het voor iedereen herkenbaar is.
Dat doen een heleboel kunstenaars in het land dus eigenlijk is heel Nederland de expositieruimte.
Een hartstikke leuk initiatief. Hier de link naar de website.
 
From 25 Mai - 1 Juni is the week of amateur art.
I place my 'art' in my front window, with a poster so I'll be recognised as one of the participants.
A lot of artist will do the same thing and so The Netherlands iwill be one big exhibition space.
Click here for the website.
 
En nu dan? Vanmorgen gezellig met de meiden van de spingroep, spinnen, kletsen en mee van dat.
Heerlijk, ik heb er zin in.
 
And now?  This morning we have our monthly spin group. A lot of spinning, chit chat an more of the same. Don't you just love it? I know I do.

5 opmerkingen:

Wilma zei

Hoi Marion,
Altijd leuk die workshops, ik heb er ook altijd van genoten. Wat leuk de week van de "amateurkunst", is hier in Bolsward niets van bekend voor zover ik weet.
Jammer, misschien moet ik me er eens in verdiepen en is het iets voor de volgende keer.

gr. Wilma

Alida zei

Leuk om zo bezig te zijn.
Sokkenwol gebruik ik ook regelmatig voor het weven mooie dunne en sterke wol.
Groet,
Alida

Judy zei

Hello Marion,
Well, I wish I could have been a part of your class! It sounds like a lot of fun. What a nice way to learn. Congratulations!!
Take care,
Judy

José zei

Leuk om steeds te lezen waar je mee bezig bent, en die week van de amateurkunst kende ik nog niet, maar ik heb eens op de site gekeken... Blijkbaar kan iedereen meedoen, door wat voor (achter?) het raam te hangen met een poster erbij. Ik zal eens kijken of ik dat aandurf, ik vind het een geweldig idee in elk geval, dus weer bedankt voor de inspiratie!

Raewyn zei

It sounds like an exciting time with the exhibition and also teaching the ladies to spin and weave.