vrijdag 8 juli 2011

Goed nieuws. Good news.

Na heel erg ziek te zijn geweest, echt heel erg ziek, knapt zoonlief gelukkig weer goed op.
Maandag gaat hij een halve dag werken en dan gaat alles weer gewoon zijn gangetje. Heel erg fijn voor hem en ook een beetje voor mij.
Natuurlijk en met alle liefde heb ik voor hem gezorgd en, als hij sliep, heel veel gesponnen op mijn superstille spinnewiel Alpaca van Majacraft.
Hij wilde zo graag dat ik bij hem bleef, zelfs als hij sliep, ach arme. Vijf dagen is ons huis, nadat hij uit het ziekenhuis kwam, helemaal donker en stil geweest.
Wat heb je dan te doen met je kind al is hij bijna 18 jaar.

100% superwash merino. Eén draad gewoon gesponnen en één draad met plukjes zijde die ik, al spinnend, steeds toevoegde. Getwijnd een heel mooi draadje al zeg ik het zelf hihi.
Our DS was very ill last week, very ill. But now he feels much better. Next Monday he'll go to work for half a day and then things will be normal again.
Good for him and a little for me too :-)
 I felt so sorry for him those days when he was in so much pain and every sound hurt. So when he was asleep I was spinning at my very, very silent spinningwheel, the Alpaca from Majacraft.  He wanted me to stay in the room, even when he was asleep, poor thing.  After he came home from the hospital our house was dark and completely silent for five days. It hurts to see your child in so much pain even though he is almost 18 years old.


100% merino superwash. I spun one thread just 'normal' and one thread I used some silk fibres every now and then. Plied together they look lovely I think.

6 opmerkingen:

Thea zei

wat fijn dat hij weer thuis is en wat vervelend dat hij zo ziek is geweest.

gr thea

Anoniem zei

Oh dear, the poor boy! He clearly needed his mum, and how lovely that you and the spinning wheel were able to be there with him.

Simone de Klerk zei

Dat klinkt behoorlijk heftig! En als een kind vraagt bij hem te blijven zlefs als hij slaapt, dan is het echt heel erg!
Blij dat alles nu weer beter gaat.
Mooi gekleurde, zelf geweven merino. Ik vind het zo knap, hoe je dat zo doet en dan ook nog met een draadje zijde.
Een mooi weekeinde!!!

Raewyn zei

I'm sorry to hear that your son was ill - so glad he is feeling better now. Isn't it great you have a quiet hobby! Love the look of your Merino wool - it is a beautiful colour.

Judy zei

So sorry to hear that your son has been ill. Here's hoping that he will feel 100% better soon. It is a comfort to have someone who loves you close by when you are feeling under the weather. You've created some very nice yarn!

Sharon zei

It does hurt when your child hurts - I stayed with my son through a terrifying ordeal, which is ages past and he is well. I hope your son continues to heal daily. I didn't spin then, but a spinning wheel would have been a comfort to me.