dinsdag 11 mei 2010

Quilten.


Tsja, heel wat anders als weven en spinnen. Maar ook zo leuk. Een paar jaar geleden heb ik een cursus gevolgd in Bergen en meteen daarna ben ik ook thuis aan de gang gegaan. Zie oa. dit berichtje. Daarna een deken die me gevraagd werd te maken. Helaas ben ik dus niet goed in opdracht werken. Op geen enkel gebied eigenlijk, het lijkt dan nooit te lukken. Het is dan niet vanuit mijzelf gekomen denk ik, eigenlijk weet ik dat wel zeker. Wel, geen succes dus. Daarna ben ik eigenlijk niet meer met patchwork en quilten bezig geweest, wél steeds verlekkerd rondgekeken als ik op een beurs een lapjes stand tegenkwam.
Een paar maanden geleden begon het quiltvirus toch weer aan me te knabbelen en niet zo heel lang geleden vroeg mijn lief of ik zo'n deken wilde maken voor de slaapkamer want die wilde hij graag gaan opknappen!!!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk zo'n man.
Twee weken terug ben ik naar De Dekenkist in Bergen gegaan om eens te zien wat ik zou willen maken, afgelopen zaterdag de lapjes en het boek van Keeffe Fasset gekocht. Ze liggen nu gewassen en gestreken te wachten op de schaar, naald en draad. Ik heb er reuze zin in. Niet op de foto maar er al wel bijgezocht; douppion zijde in bijpassende tinten. Had ik nog in de mand met zijde lapjes liggen. Mooooooooooooooooi.

And now something completely different. A few years ago I took a class patchwork in a city nearby. I liked it a lot and made a few things, one of them here. Then I was asked to make a quilt for someone else. I said yes but that doesn't work for me, never works for me to be honest. So I never quilted again, but the quiltvirus caught me again and when my love asked me to make a quilt for our bed in our new (he is going to work on that one ;-)bedroom. So I ran off to De Dekenkist in Bergen and surched for inspiration. A week later I bought these Quarters and Keeffe Fassets book. Now washed and ironed waiting for a pair of scissors, needle and thread. O yes, not in the picture are a few colours of douppion silk I already had. They match so beauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutiful.

2 opmerkingen:

Wilma zei

Tja, dat ken ik wel: in opdracht werken! Pffffft, niet dus! Maar als ik de kleuren van jouw lapjes zie liggen dan snap ik wel dat jouw handen gaan jeuken en dat het virus weer toegeslagen heeft! Ik ben benieuwd naar het resultaat. (Oh ja, de ster is bijna klaar!). Fijn weekend!

Sharon zei

I have several of Fasset's book and hope to put them to good use one day, though I don't see a quilt in my future.