donderdag 11 februari 2010

Nieuw Bolg!, bandweven, breien en andere indeling.

Ik heb een nieuw blog gemaakt. Nou ja, ik wil nog wel wat aan de layout doen en er staat ook nog maar één berichtje op maar dat maakt allemaal niet uit. Het begin is er!

Ik heb de 'links' naar de blogs die ik graag bezoek opnieuw ingedeeld. Inmiddels had ik vrij veel blogs over weven en het werd er niet overzichtelijker op. Nu wel hoop ik.
En hiervan zeggen ze dat het echt goed komt........

Het moest eigenlijk op twee rondbreinaalden maar die had ik even niet. Dus improviseren maar. Nu ben ik zo ver dat ik er 24 stekenmarkeerders in moet zetten. Die heb ik ook even niet. Moet ik toch weer gaan shoppen. Gelukkig heeft Finlandia in Bergen ook een webwinkel.
Nog een colse-up om jezelf af te vragen waar dit naartoe moet. Dit moet het uiteindelijk worden.
En dan heb ik erg veel zin om er een mooie sjaalspeld bij te maken. Een schaapje of zo.

De theedoeken zijn inmiddels van het getouw af en worden gezoomd. Een mooi ophanglusje is natuurlijk een must dus dat kleine inkle-loompje, dat we van N. gekregen hebben, gepakt en aan de gang gegaan.
De foto is wat donker maar het geeft een idee. Vier lusjes in vier kleuren betekent dus vier keer het getouwtje opzetten. Gelukkig is dat simpel en kan ik nu zeggen dat ik weet hoe het moet :)

Vandaag wil ik het zomen van de keukendoeken afmaken, dan kunnen ze gewassen en geperst.
Ook wil ik graag mijn nieuwe schering op mijn getouw zetten. Gisteren heb ik een witte katoen schering gehaspeld voor nieuwe keukendoeken. Het worden nu setjes. Twee verschillend gekleurde theedoeken met twee bijpassend gekleurde handdoeken. Moet weer een feestje worden op dat getouw.

Eigenlijk zou ik gisteren mijn zusje helpen met de voorbereidingen voor de open dag van 20 februari maar door de sneeuw ging dat niet door. Ik houd er niet van om met de fiets naar het station te glibberen, en de weg tussen Schagen en Alkmaar was ook niet van dien aard dat je daar eens lekker over ging autorijden. Even uitstellen dan maar.

Ik ga koffie zetten want mijn lief belde zojuist dat hij even een bakkie komt halen om daarna weer aan de slag te gaan. De schat.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo danke für deine kommentare bei mir ! Du machts interessant Sachen besonders deine Gewebe gefallen mir. Da schaue ich gerne wieder vorbei.

ein schönes Wochenende
Patricia

Life Looms Large zei

Your knitting is beautiful. I love the ripples!!

You asked me a question a while ago about how I do my selvedges. I usually use a floating selvedge for twills. When I get to that point with my latest warp, I'll blog about it with pictures. Other people have asked too.

Sorry I only speak English.

Sue