woensdag 20 januari 2010

vervolg blauwige keukendoek

Deze foto is gemaakt met het toestel van mijn lief en een stuk beter. Je kan nu ook zien dat ik hier de zelfkant draden, voor de derde doek heb ik roze gekozen, aan de blauwige van de tweede doek heb geknoopt. Dit is een klusje waar je even rustig voor moet gaan zitten. De twee grijze lijntjes zijn de lijntjes waar ik de doeken afknip om ze daarna verder af te werken. Dit natuurlijk pas als alles klaar is.

Vandaag heb ik niet geweven, vanmorgen hadden we namelijk onze maandelijkse spingroep. En wat wisten we elkaar weer veel te vertellen. J.A. had een prachtig vest aan, zelf gesponnen en daarna gebreid. Ik neem aan dat ze de wol ook zelf heeft geverfd. O. was met het nieuwe garen van Drops een sjaaltje aan het haken, dat garen is eendraads en heeft een prachtig kleurverloop. C. was eigenlijk de enige die aan het spinnen was, mooi dieprood garen van wol die we vorige keer van J.A. hadden gekregen. D. en N. zaten gezellig mee te kletsen en ik deed tussen het kletsen door af en toe een poging om aan de sok voor zoonlief verder te breien.
D. stelde een nieuwe traditie in. Vorig jaar bracht zij hyacinten in een potje voor ieder van ons mee en dit jaar weer. Dit met de mededeling dat ze de traditie in ere wilde houden. Gelukkig voor ons! Vorig jaar had J.A. een foto op háár blog van de bloeiende hyacint met wol die ze daar toevallig omheen had liggen, mooooooooi.

De foto heb ik van haar blog 'gepikt' hihi.
Strakjes ga ik eten koken voor mijzelf, zoonlief eet op woensdag nog steeds patat en ik heb het daar wel een beetje mee gehad. Ik ga tomaatjes roosteren en dan met een heerlijke pasta, moet een mooie dag worden zou mijn lief zeggen.

Ik ben wat aan het rommelen aan mijn eigen fototoestel en hoop dat ik daar resultaat mee krijg maar dat zien we morgen wel weer.

En dat boek?.............. ik vind het nog steeds drie keer niks!

1 opmerking:

Wilma zei

Laat dat boek toch... Ik heb dat ook wel eens: gewoon stoppen en je tijd aan leuke(re) dingen besteden! Je weefwerk ziet er erg mooi uit!