zondag 31 januari 2010

de wol is gebreid.

Kijk eens aan, het is een muts geworden! Lekker warm, een beetje kriebelig maar dat went, zegt mijn vent. Echt waar, dat zei hij.
Het was leuk om te doen, twee dagen spinnen en twee dagen breien et voilá.

Ondertussen heb ik op een goede dag mijn wol-en-zo voorraad eens doorgespit. Alles eens bekeken en ja heus, ik heb minstens voor de komende 6 jaar voldoende velzels. Ik denk zelfs wel voor de komende tien jaar hihi. Wat ik in die bakken ook tegenkwam waren 'restjes'. Dat wil zeggen, restjes geverfde wol en/of zijde. Plukken die ik geverfd had maar niet de kleur werden die ik toen wilde, geverfde vezels die over zijn van een ander project en een stuk wat ik ooit zomaar geverfd had omdat ik dat leuk vind om te doen.

De hele partij in twee delen verdeeld waarbij pluk A iets meer van de ene kleur kreeg en pluk B iets meer van de andere kleur. Dus de twee plukken hebben veel gemeen maar zijn toch net anders.


Deze klos is gevuld met pluk A. Het kon allemaal net op één klos. De tweede klos ben ik nu aan het volspinnen en dan ga ik die twee draden twijnen (= in elkaar draaien) Ik moet zeggen dat ik zelf ook reuze benieuwd ben.
Wat het weven betreft ben ik net begonnen aan de vierde doek. Ik vermaak me wel.
Hebben jullie al gezien dat ik een webwinkel heb geopend? Nou ja, winkeltje. Ik kan het toch niet helemaal laten, het atelier gaat toch weer voorzichtig van start. Het is de bedoeling dat er handgemaakte 'kadootjes' te koop komen. Als je eens iets speciaals voor die speciale persoon wilt (misschien wel jezelf) dan ben je hier aan het goede adres. Er komt nog meer hoor, ik heb plannen genoeg. Die keukendoeken als ze mooi genoeg zijn..........
O ja, en kijk ook even op de site van de Stempelstudio, ze bestaat maandag 1 februari 5 jaar, hoera.

3 opmerkingen:

Unknown zei

hi marion....
i have a question for you....im looking for something to keep my ears warm,but its not a hat.
in german its called (Stirnband).
are you doing things like that ?

cindy

Anoniem zei

Hi,

I'm spending my time here for the kids of Haiti.

I'm doing this for a non-profit haiti organization that is dedicated to
creating an oppurunity for the kids in haiti. If anyone wants to give money then do so here:

[url=http://universallearningcentre.org]Donate to Haiti[/url] or Help Haiti

They give children in Haiti a positive learning environment.

And yes, they're real.

Please give

Anoniem zei

This might be a bit off-topic but I believe there are a lot of smokers here on www.blogger.com. I have recently decided to find a good manufacturer of electronic cigarettes. I'm done with paying so much for normal smokes.A friend recommended [url=http://www.insanereleases.info/greensmokef.html]G Smoke[/url] According to their website this is how they described their product:
"Green Smoke offers quality Electronic cigarettes with spendable cartridges that compose of the highest smoke volume in the industry. With a variety of flavors and nicotine levels, Green Smoke's™ patented technology offers convenience and exhibit performance that is unmatched. G Smoke products have been independently tested for safety."
I'm thinking of buying them. Anyone else have experience with this e-cigarette?