dinsdag 13 oktober 2009

Kadootje

Het is niet dat ik vrijdag jl niet wilde schrijven op mijn blog maar het kon even niet. Het zou dan namelijk om een kadootje gaan wat ik voor mijn zusje gemaakt heb...... Maar inmiddels is ze jarig geweest en kan ik mijn nijverheid showen. Ziehier;
Een doosje gemaakt met behulp van mijn, in Duitsland op het Stempelmekka gekochte, scorpal. Dit is een kunstof plaat met allemaal gleufjes waarlangs je kan rillen en zo mooie strakke lijnen krijgt. Handig om oa doosjes te maken. Uiteraard is het doosje bestempeld met stempels van de Stempelstudio (hihi, bedrijf van ditzelfde zusje) In het doosje een ketting met een hanger van Tinkerbel. Mijn zusje is helemaal mal van dit figuurtje. Overal in haar huis kom je haar tegen. Weeeeeeeken geleden zag ik deze hanger en besloot toen om dat voor haar verjaardag in een ketting te verwerken. Niet dat ik dat ooit gedaan had maar een mens is nooit te oud om te leren nietwaar. Nou het is wel aardig gelukt geloof ik. Ze was er in elk geval blij mee.

En het feestje? Dat was erg gezellig want ze vierden ook hun 25 jarig huwelijksfeest. Op de dag zelf is het stel er niet, ze zitten dan op Tenerife (doen ze goed)

Dan heb ik nog een foto van een triest weefgetouw. Het staat er al enige weken op deze trieste manier bij......... Misschien vanmorgen opbomen?

6 opmerkingen:

giny zei

prachtige ketting!! daar zal je zus wel heel blij mee geweest zijn, en dat weefgetouw. lekker gaan zitten vanmiddag opbomen en een begin maken met doorrijgen. Zelf moet ik ook nog, alleen door het riet dat scheelt. t is altijd een hele klus, wel leuk maar ik weef liever.
groetjes Giny

Annie zei

Ja, lekker aan beginnen, dat opbomen. Ik vond het ook altijd een klus, maar tegenwoordig zie ik het als een van de plezierigere onderdelen van het weven. Als ik een keer weet hoe het wordt, dan vind ik het pas saai worden. Geniet van het opbomen, van het doorrijgen en van het experiment. En van die prachtige kleur van je schering!

Corrieneeltje zei

Wat een mooi cadeau Marion, daar moet ze heel erg blij mee geweest zijn, zoiets persoonlijks en doordacht en zo mooi uitgevoerd, zowel de ketting als de verpakking. Om altijd te bewaren.
Je leert snel met je mooie sierraad!
Opbomen kan ik niet en of het weefgetouw er triest uitziet weet ik ook niet, ik zie het verschil met een blij weefgetouw niet eens ;- ))
Doe waar je zin in hebt Marion, het is een hobby!

Corrieneeltje zei

Marion, ik heb je gelinkt, kom je eens kijken waarom ;- )) Vind je vast wel leuk! Fijn weekend en groetjes van Corrie

Lenet zei

Wat een prachtige ketting!! daar was ze vast heel blij mee..
Leuk dat ik je blog gevonden heb,Je hebt het al zo vaak over je spinnen enzo gehad ,nu kan ik het ook eens gaan bekijken.
Groetjes Lenet, en misschien tot op de Kreadoe?

Wilma zei

Wat een prachtig cadeautje! Was je zus er blij mee? Kan me bijna niet voorstellen van niet ;o). En de Scorpal is inderdaad een heerlijk hulpmiddel om lieve cadeaudoosjes te maken!